Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

Pics van Tynuz
 Total Hits
We ontvingen
2659170
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - hi, even intro
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

hi, even intro

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
fastbikkel
Newbie
Newbie

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Ma Jul 12, 2010 12:26 am    Onderwerp: hi, even intro Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ik ben dus ergens rond 1992 begonnen met bodyboarden nadat ik t eens ergens had gezien in een programma op tv.
Via via kwam ik in contact met andere mensen, die leerden mij hoe ik zelf een bodyboard kon maken van epoxy.
Uiteindelijk heb ik een bodyboard gekocht (nadat die epoxy uitvoering begon te lekken en te verkleuren) en ben ik meerdere malen naar Frankrijk geweest, Mimizan en Ronce les Bains.

Al sinds lange tijd ben ik gestopt moet ik toegeven, maar ik was weer geinteresseerd geraakt.
M'n eigen spot is altijd Egmond aan Zee geweest, daar was t (zoals waarschijnlijk bij de rest ook) alleen tussen de zomers geschikt om te bodyboarden. Meestal is er stevig weer bij nodig om de enigzins juiste golven te krijgen.

Goed, mn bodyboard heb ik nog liggen, ben alleen mn fins even kwijt. Ik dacht er weer eens aan om de zee op te zoeken weer en het wederom te ervaren. Die filmpjes op youtube deden mn adrenaline weer pompen moet ik zeggen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
Rowan
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Ma Jul 12, 2010 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

hey fastbikkel welkom!
voor fins moet je anders contact opnemen met pascal van surffood Wink . ik hoop dat je het weer lekker oppak!

Naar boven
Tynuz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 12, 2010 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

welkom, het is je dus gelukt in te loggen Smile

een epoxy bodyboard, dat lijkt me niet al te comfortabel. meer om gewoon down the line mee te gaan lijkt me?

wat voor board heb je nu?

de beste golven in NL zijn er over het algemeen in de winter, grotere swells, ed, maar wel lekker frisjes

cu in the water

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Verstuur Email Bekijk de homepage MSN Messenger
fastbikkel
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 9:39 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Nou zo'n epoxyboard gaat prima hoor, ik moest er alleen sexwax op smeren omdat ik er anders vanaf gleed (net als een surfplank)

M'n huidige board is van A-tach, heb ik toen ergens in Amsterdam gekocht bij een (toen) top surfshop. Ik weet niet of deze nog bestaat, zat vlakbij het oud olympisch stadion.

Ik wilde graag een BZ of Morey kopen, maar die dingen waren toen rond de 500 gulden, dat was me even te gortig.

Naar boven
mocca
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 11:36 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

De boards zijn best goed te betalen tegenwoordig, kijk maar op www.surffood.nl, je hebt ze van redelijkgoedkoop tot vrij duur, ligt ermaar aan wat je wilt. en je krijgt nog goed advies ook.

Maar ik wist niet je a-tach ook epoxy boards had, dacht alleen de normale pe-pp boards

maar heb je er al weer veel ingelegen?

fastbikkel
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Nee die a-tach is zo'n zachte uitvoering, ik had ook gezegd dat ik deze had gekocht na dat epoxy model.

Nee ik heb er de afgelopen tijd niet veel ingelegen, de golven in Egmond komen niet hoger dan mn knieen.
En... ik ben nog steeds mn flippers kwijt, ik zal eens bij mn ouders kijken, wellicht dat ze daar nog ergens in een schuur liggen.
Ik had ooit in Frankrijk churchills gekocht. Als ik ze echt niet kan vinden haal ik wel even andere hier bij Kater surfsport in Alkmaar.

Wat ik ook nog wel weet is dat mn tenen na een tijdje behoorlijk pijn begonnen te doen door dat rubber, dus ik wil ook gelijk een paar schoentjes ofzo erbij nemen. Qua kracht kom ik niets tekort, maar dat rubber sloopt de huid.

Naar boven
matrawi
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 2:55 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Wat betreft je fins:

Als je perse een churchill-look-al-like wilt (a-symetrisch) is het misschien raadzaam om over te stappen op Stealth of Limited Edition. Zelfde vorm, zachter rubber en veel lichter! Hierdoor veel minder last van sneetjes, blaren enz.

Als je voor symetrische fins wilt gaan: Kpaloa. Super comfortabel en redelijk veel power.

Sokjes zijn bij deze bovenstaande fins niet echt nodig.

(Wederom: Check Surffood, voor de meesten hier op het forum DE supplier Wink )

Trawler, je Boy-boy
Naar boven
fastbikkel
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 8:18 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige bericht

Thanks luitjes,

De tips zijn welkom.

Het is echt alweer lang geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik wil het echt weer oppakken, het is echt een toffe hobby/sport.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: