Geplaatst: Di Dec 25, 2007 9:09 am Onderwerp: Winterseizoen en watertemp.
Hallo allemaal,
Dit is het eerste seizoen dat ik ook in de winter wil boarden. Ik heb een complete wintergear (5:3 wetsuit, handschoenen, cap, sokjes) en een flinke laag vet van mezelf . Tot welke temperatuur gaan jullie in het water in, hoe lang is het dan uit te houden en hebben jullie nog tips voor surfen bij koud water??
Geregistreerd op: May 24, 2006 Berichten: 740 Woonplaats: Spijkenisse
Status: Offline
Geplaatst: Di Dec 25, 2007 10:06 pm Onderwerp:
Hey,
ik ben ook nog aan het kijken tot wanneer het nog leuk is...
Voor de winter gebruik ik een duikpak (broek + hesje met cap beide 7 mm) en nu daaronder een chill-vest van Prolimit + handschoenen van 5 mm (chilvest is een hesje van 1mm neopreen met titanium wat lekker strak onder je pak kan met cap)
Vorig jaar na de winter (dus erg koud water) met 6 graden in HVH er in gelegen en dat hield ik toen (ondanks dat ik niet helemaal lekker was) toch een paar uur vol!
Volgens mij kan het dus ook het hele jaar door alleen hoe kouder hoe korter en hete thee achteraf doet ook wonderen + de auto ...enz.
Vandaag in het beschreven teneu een windsurf-sessie weggezet en dat was erg goed te doen, gewoon zweten in dat pak en zo warm dat ik geen eens handschoenen aan hoefde! en dat met 3 a 4 graden....
Het lichaamsdeel wat het vandaag het koudst heeft gehad is mijn grote teen van mijn rechtervoet i.v.m. een lekke schoen
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum