Status: Offline
Geplaatst: Vr Oct 19, 2007 2:49 pm Onderwerp: Het timmer timmer zaag zaag schilder schilder eco-project
of ziets dan
ik ben bezig met een paar houten boards in een poging om eens te kijken of het lukt een zo milieuvriendelijk bellyboard (tussen de 5 en 6 voet) te maken, gebaseerd op oude hawaiiaanse boards. Ze kunnen in theorie worden gesurfd met of zonder finnen.
Ik heb een plaat sloophout gebruikt, die in de juiste vorm gezaagd (groene stroom) en ben 'm nu aan het aflakken met natuurvriendelijke buitenlak op lijnoliebasis. Droogt niet zo snel, maar het stinkt ook veel minder.
Hij is aan beide kanten beschilderd, zodat ik 'm ook nog kan gebruiken in de woonkamer ofzo als schilderij
Hieronder alvast een plaatje, er staan er meet op:
Geregistreerd op: May 25, 2006 Berichten: 440 Woonplaats: Beek en Donk
Geplaatst: Vr Oct 19, 2007 3:15 pm Onderwerp:
hehe, heel gaaf om te zien eef.
Ik weet niet of het werkt maar als je helemaal klaar bent met lakken dat je nog een extra laag lakt aan 1 zijde van de plank. dan trekt hij 1 kant op een beetje krom zodat j zeker niet in het water steekt met de neus.
Ik heb ook een kleine ( misschien te kleine ) papio gemaakt op aruba en heb hem meegenomen naar NL. Neem hem wel een keer mee naar een meeting, nee heb helaas geen foto's Ben ik te lui voor
____________ Enjoy the ride but don´t close your eyes.
You´re heading for a big suprise......
Geplaatst: Ma Oct 22, 2007 11:12 am Onderwerp:
Hoi Bart!
ben benieuwd naar je paipo! Goeie tip om een beetje rocker te krijgen door 'm aan een kant extra te lakken. Bij dit board niet nodig: de plaat had al wat rocker van zichzelf
____________ increasing succes by lowering expectations
Geplaatst: Di Oct 23, 2007 6:52 pm Onderwerp:
Ja als je te veel creativiteti in jezelf hebt moet je iets, als je nog ff doorgaat heb je voor elke maand van het jaar een ander board.
Wel gaaf hoor !!
____________ Enjoy the ride but don´t close your eyes.
You´re heading for a big suprise......
Geplaatst: Do Oct 25, 2007 9:14 am Onderwerp:
Met ons atelier schilderden we eerst meestal op doek, en langzaam zijn we nu overgestapt op sloophout. Dan is de overstap naar schilderen op boards niet zo groot dacht ik, en dit zijn de eerste resultaten.
Veel van de boards zijn gebaseerd op de oude hawaiiaanse versies (de alaia's en paipo's). het plan is om er een aantal van te maken en dan te kijken of er ergens een expositie te organiseren is. Dan kunnen de standups meteen eens zien dat standups en prone riders dezelfde lange historie hebben
Geplaatst: Ma Oct 29, 2007 9:35 pm Onderwerp:
Hey eef,
echt heel cool allemaal. Ik heb toch maar even een foto gemaakt van mijn paipo.
Hij is 110 cm lang en 40 cm breed. Gemaakt van dubbel gefineerd 10 mm berken multiplex. en 3 keer afgelakt met een of andere 2 componenten botenlak.
diktekant is 45/45 dus ook 45 graden schuin.
Werkt wel lekker om te trimmen maar het lekkerste als je ergens bent waar je kunt staan want je hebt weinig drijfvermogen.
ik heb een link want ik weet nog niet precies hoe ik nou die foto hier in moet zetten.
Geplaatst: Di Oct 30, 2007 10:51 am Onderwerp:
Hallo sliiders
@Bart: ziet er gaaf uit!! Mooi hout ook, wil 'm graag een keertje proberen. Heb je 'm al een keertje getest met vinnen?
@Tynuz: het idee achter een pintail als deze (heb ik ook niet bedacht hoor) dat de smalle tail een beetje in de golf zakt en daardoor minder snel wegglijdt. Ze hebben dat ook gedaan bij de prehistorische redwood surfboards toen er nog geen vinnen waren uitgevonden. Ik hoop met dit board vooral in te droppen en dan de golf te kunnen halen. Carven zal waarschijnlijk wel lukken, maar alleen heeeeel ruime bochten. Boards als deze zijn vooral bedoeld om te trimmen. Geen heftige truuks ben ik bang
Geplaatst: Ma Dec 03, 2007 9:22 am Onderwerp:
Heej Ridgeman!
dankjewel! Het gaat me denk ik wel lukken om naar de aankomende meeting (hopelijk in Petten) te komen en met een beetje mazzel is de nieuwe Fish dan af, kun je 'm proberen.
groeten,
Eef
Alle tijden zijn GMT + 2 uur Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5Volgende
Pagina 1 van 5
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum