Geregistreerd op: May 25, 2006 Berichten: 440 Woonplaats: Beek en Donk
Status: Offline
Geplaatst: Do Apr 10, 2008 6:26 pm Onderwerp:
Ja welkom Ijbe,
Zoals danny al zei en natuurlijk een keertje naar een meeting komen, en er zijn de afgelopen maand volgens mij 4 mensen nieuw op deze site gekomen dus zal altijd wel gezellig zijn op een meeting en dan is het ook zeker niet raar als je een term niet snapt
Enjoy !!
____________ Enjoy the ride but don´t close your eyes.
You´re heading for a big suprise......
Geplaatst: Do Apr 10, 2008 7:14 pm Onderwerp:
Harstikke bedankt voor het warme (en snelle) onthaal. Ik zou het erg tof vinden om een keer naar zo'n meeting te komen, Petten is inderdaad makkelijk te doen voor mij.
Ik heb de info over boardjes al gelezen en even rondgekeken om surffood.nl, wel lastig kiezen met zoveel keuze trouwens. Als ik met vragen zit zal ik ze zeker even stellen.
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 10:14 am Onderwerp:
ijbe schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben ijbe Keizer, ik ben 16 jaar oud. Ik ben een paar keer met een maatje wezen golfsurfen maar bodyboarden lijkt me wel erg vet. Ben daarom lid geworden van dit forum. Ik heb nog geen board of wat dan ook maar wel al een compleet wetsuit.
Ik woon in Den Helder en ben in Bergen bezig met me havo. Mijn grootste hobby is waterpolo. Verder speel ik een beetje gitaar en lees ik graag. Dit is mijn eerste stap om misschien wel te beginnen met bodyboarden.
Ciao!
Hallo Ijbe,
ik woon in Alkmaar, en heb wel een wat ouder board voor je staan wat ik zelf niet gebruik. Als je het wilt hebben kun je het komen ophalen (ik woon vlak bij het station). Ik heb liever dat iemand het gebruikt dan dat het bij mij in de kast staat
groeten,
Eef
____________ increasing succes by lowering expectations
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 11:50 am Onderwerp:
annajasmijn schreef:
Vroeg me alleen af hoe dik jullie de hood aanraden; is 3mm genoeg, of liever een 5? Heb wel echt super relaxte gloves weten te scoren... als ik dáár koud in wordt! Oh, and what about the sox; sponger vriendinnetje zei dat 2 paar over elkaar misschien wel nodig waren.. Hoe hebben jullie dat?
Thanks alvast!
Anna-Jasmijn
de hood kan gewoon 3mm.. het water begint nu langzamerhand weer op te warmen en dan kan het cappie weer af , ik heb 4mm sokjes van Tiki ,egt top sokjes want ik heb de hele winter gewoon warme voeten gehad!
Het verschilt per persoon welke dikte van de wetsuit men wil dragen in de winter...
De een kan met een 4/3 wetsuit de winter doorkomen en een ander met een 5/3 of 6/3..
sokken is met de winter 4mm of 5mm aan te raden ook geld dat met de handschoenen en cap...
de zomer maanden en begin herfst kan je er met een 3/2 wetsuit of soms met een shorty het water in..
Maar ook dat is voor een ieder weer verschillend..
Hi,
Bedankt voor 't advies! Heb een 4/3 wetsuit (wss het dikste wat je hier kan krijgen ), 5mm handschoenen en ga dan denk ik ook maar voor de 5mm sokken en hood... om het maar niet koud te hebben! Will be good
Nog vraagje.. hoe lang liggen jullie zo gemiddeld in het water per sessie? Houden de golven een beetje aan of is het erg veranderlijk? en ook qua koudheid goed uit te houden?
jaha.. ben me helemaal geestelijk aan het voorbereiden
Geplaatst: Za Apr 12, 2008 11:33 am Onderwerp:
als het goed is gaat nu de watertemperatuur langzaam weer warmer worden , en sommigen boarden het hele jaar door in een 4/3 dus het zal goed te doen zijn
Het ligt egt aan de golven hoelang ik erin lig, ik heb één van de warmste wetsuits die er zijn dus van de kou heb ik nooit last (soms heb ik het nog te warm) Dus het verschild.. meestal is het minstens 2 uur.. en soms kan het uitlopen tot 3-4 uur , of 2x per dag !
Geregistreerd op: Nov 21, 2007 Berichten: 276 Woonplaats: scheveningen
Geplaatst: Vr Apr 18, 2008 1:59 pm Onderwerp:
He Annajasmijn
moet je echt afraden om de 5 mil sokken en handschoenen te kopen. ben je zo stijf als wat
Zeker in je voeten zal je in het begin als tvan kramp krijgen, als je dan 5 mil sokken aanhebt zal de doorbloeding in je voeten minimaal zijn en maakt je het dus nog erger.
Ik surf bodyboard het hele jaar door met, 3 mil sokken van O'neill, zijn heatsokjes en blijven echt warm, na jaren alle soorten te hebben uitgeprobeerd vond ik deze het pretigst.
handschoenen, zeker nu het warmer wordt, kan je voor goede (!) 2-3 milimeter gaan. Koop ook geen wanten maar handschoenen met aparte vingers. haden zijn nogal belangrijk met bodybaorden, dus je wil de meeste flex mogelijk hebben.
Hoe lang je het uithoudt is afhankelijk van een lot of factors. In the winter the temperature is about 5 degrees and if yourr in shape and have good quality material you can surf for up to 4 hours if the sun is out and there not too much wind. If its stormy in the winter i usually only surf for 2 hours or so, and then get out and warm up.
The waves can get all right here, the north sea is a stormy sea so we get a lot of short fetched swells. Occasionally you'll get northerly swells created around Greenland, with periods of up to 9-10 sec. those are the best but tend to be small, around 1.5 metre, buit then its fun to go surf the rock jetties. Our miniature cyclops.
the big Zw or NW stroms can get sick, with big waves. And when the wind dies down the day after the games on.
In the summer your better to spend 3 months on the Mediterranean, cause your more likely to get shacked around Saint-Tropez then on the dutch coast
Hey Tristan,
Tnx voor je advies en tips; maakt idd wel quite sense! Ook circumstances klinken heel anders dan de pacific ground swell hier in san diego, dus dat zal best even wennen en anders zijn.. Maar na het gezien hebben van de first dutch bb movie en wat foto's (oa op danny's site - chill!) heb ik er zeker zin in - challenge! tnx again, en hopelijk tot ziens ergens in de zomer!
Lees al een tijdje dit forum en zal me ff voorstellen.
Wel zo netjes toch?
Heet Stephan en ben sinds 3 zomervakanties gek van het bodyboarden.
Noem het dan wel bodyboarden maar als ik naar al die filmpjes kijk lijken mijn verrichtingen daar niet echt op!Ga met vakantie altijd naar de zuid-westkust van Frankrijk en heb 3 jaar geleden daar maar de stoute flippers aangetrokken. Lig daar echt 2 weken in het witte schuim en heb de grootste lol.(voor de familie wat minder, denk ik,).Ben begonnen op zo een geel eversurfboard maar dat begon een beetje teveel door te buigen, zal ook wel met mijn gewicht te maken hebben ;-)Heb toen een iets duurder board gekocht.
Ik lees met veel interesse jullie verrichtingen hier in Nederland en krijg steeds meer zin om het hier ook te proberen!!!
de mzzl
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum