Bodyboarder.nl online bodyboard community

Inloggen or Registreer
 Navigation
Main
 Startpagina
Algemeen
 Contact
 Mailing List
 Vertel verder
Community
 Agenda
 Crew
 Downloads
 Forum
 Gallery
 Links
 Shout Box
 Supporters
 Surveys
Leden
 Account
Informatie
 INFO
 Resources
 TechGFX
 PortedMods
 conrads-berlin

Google Ads
 Album

Total Hits
We ontvingen
51254732
paginabezoeken sinds 1 maart 2006
Bodyboarder.nl online bodyboard community: Forums

bodyboarder.nl :: Bekijk Onderwerp - Groot voorstel topic! stel je voor en maak nieuwe vrienden
bodyboarder.nl Forum Index

Arcade  •  Attachments  •  Buddy List  •  Ranks  •  Rules  •  Smilies List  •  Statistics  •  Staff

Groot voorstel topic! stel je voor en maak nieuwe vrienden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Berichten
Dani
Sponger
Sponger

Status: Offline

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Scroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Tabakkie schreef:
Heb hem net besteld via de site. alvast bedankt kan ik ff lezen hoe en wat allemaal Wink

Kun je hem ook in de winkel kopen of niet??

In denk alleen in de grote boek/tijdschrijft winkels (zoals eentje bij mij in rotterdam).

Welkom IJbe!

Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht
arubart
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ja welkom Ijbe,

Zoals danny al zei en natuurlijk een keertje naar een meeting komen, en er zijn de afgelopen maand volgens mij 4 mensen nieuw op deze site gekomen dus zal altijd wel gezellig zijn op een meeting en dan is het ook zeker niet raar als je een term niet snapt Smile

Enjoy !!

Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ijbe
Sponger
Sponger

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Harstikke bedankt voor het warme (en snelle) onthaal. Ik zou het erg tof vinden om een keer naar zo'n meeting te komen, Petten is inderdaad makkelijk te doen voor mij.
Ik heb de info over boardjes al gelezen en even rondgekeken om surffood.nl, wel lastig kiezen met zoveel keuze trouwens. Als ik met vragen zit zal ik ze zeker even stellen.

Ciao!

Naar boven
Ridgeman
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hey Ijbe,

welkom!!

Hans_73
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Do Apr 10, 2008 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Leuk om te zien dat er veel jonge mensen erbij komen..

Welkom IJbe Cool

annajasmijn
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2008 8:15 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

[Dit bericht is verwijderd]

Laatst aangepast door annajasmijn op Di Dec 18, 2012 9:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
eef
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2008 10:14 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

ijbe schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben ijbe Keizer, ik ben 16 jaar oud. Ik ben een paar keer met een maatje wezen golfsurfen maar bodyboarden lijkt me wel erg vet. Ben daarom lid geworden van dit forum. Ik heb nog geen board of wat dan ook maar wel al een compleet wetsuit.

Ik woon in Den Helder en ben in Bergen bezig met me havo. Mijn grootste hobby is waterpolo. Verder speel ik een beetje gitaar en lees ik graag. Dit is mijn eerste stap om misschien wel te beginnen met bodyboarden.

Ciao!

Hallo Ijbe,

ik woon in Alkmaar, en heb wel een wat ouder board voor je staan wat ik zelf niet gebruik. Als je het wilt hebben kun je het komen ophalen (ik woon vlak bij het station). Ik heb liever dat iemand het gebruikt dan dat het bij mij in de kast staat Very Happy

groeten,

Eef

http://www.dutchbodyboardtour.blogspot.com
http://www.monsterboards.org

en nu ook:

http://issuu.com/monsterboards/docs/the_monsterboards_book_of_surfing
Naar boven
Bekijk gebruikers profile Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2008 11:50 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

annajasmijn schreef:

Vroeg me alleen af hoe dik jullie de hood aanraden; is 3mm genoeg, of liever een 5? Heb wel echt super relaxte gloves weten te scoren... als ik dáár koud in wordt! Oh, and what about the sox; sponger vriendinnetje zei dat 2 paar over elkaar misschien wel nodig waren.. Hoe hebben jullie dat?

Thanks alvast!

Anna-Jasmijn

de hood kan gewoon 3mm.. het water begint nu langzamerhand weer op te warmen en dan kan het cappie weer af , ik heb 4mm sokjes van Tiki ,egt top sokjes want ik heb de hele winter gewoon warme voeten gehad!

succes

Hans_73
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2008 11:46 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

@ annajasmijn

Het verschilt per persoon welke dikte van de wetsuit men wil dragen in de winter...
De een kan met een 4/3 wetsuit de winter doorkomen en een ander met een 5/3 of 6/3..
sokken is met de winter 4mm of 5mm aan te raden ook geld dat met de handschoenen en cap...
de zomer maanden en begin herfst kan je er met een 3/2 wetsuit of soms met een shorty het water in..
Maar ook dat is voor een ieder weer verschillend..

Cool

annajasmijn
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 1:39 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hi,
Bedankt voor 't advies! Heb een 4/3 wetsuit (wss het dikste wat je hier kan krijgen Wink), 5mm handschoenen en ga dan denk ik ook maar voor de 5mm sokken en hood... om het maar niet koud te hebben! Will be good Smile

Nog vraagje.. hoe lang liggen jullie zo gemiddeld in het water per sessie? Houden de golven een beetje aan of is het erg veranderlijk? en ook qua koudheid goed uit te houden?

jaha.. ben me helemaal geestelijk aan het voorbereiden Wink

Naar boven
dannybb
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Apr 12, 2008 11:33 am    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

als het goed is gaat nu de watertemperatuur langzaam weer warmer worden , en sommigen boarden het hele jaar door in een 4/3 dus het zal goed te doen zijn

Het ligt egt aan de golven hoelang ik erin lig, ik heb één van de warmste wetsuits die er zijn dus van de kou heb ik nooit last (soms heb ik het nog te warm) Dus het verschild.. meestal is het minstens 2 uur.. en soms kan het uitlopen tot 3-4 uur , of 2x per dag !

Tristan
Lidder
Lidder

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

He Annajasmijn

moet je echt afraden om de 5 mil sokken en handschoenen te kopen. ben je zo stijf als wat
Zeker in je voeten zal je in het begin als tvan kramp krijgen, als je dan 5 mil sokken aanhebt zal de doorbloeding in je voeten minimaal zijn en maakt je het dus nog erger.

Ik surf bodyboard het hele jaar door met, 3 mil sokken van O'neill, zijn heatsokjes en blijven echt warm, na jaren alle soorten te hebben uitgeprobeerd vond ik deze het pretigst.

handschoenen, zeker nu het warmer wordt, kan je voor goede (!) 2-3 milimeter gaan. Koop ook geen wanten maar handschoenen met aparte vingers. haden zijn nogal belangrijk met bodybaorden, dus je wil de meeste flex mogelijk hebben.

Hoe lang je het uithoudt is afhankelijk van een lot of factors. In the winter the temperature is about 5 degrees and if yourr in shape and have good quality material you can surf for up to 4 hours if the sun is out and there not too much wind. If its stormy in the winter i usually only surf for 2 hours or so, and then get out and warm up.

The waves can get all right here, the north sea is a stormy sea so we get a lot of short fetched swells. Occasionally you'll get northerly swells created around Greenland, with periods of up to 9-10 sec. those are the best but tend to be small, around 1.5 metre, buit then its fun to go surf the rock jetties. Our miniature cyclops.
the big Zw or NW stroms can get sick, with big waves. And when the wind dies down the day after the games on.
In the summer your better to spend 3 months on the Mediterranean, cause your more likely to get shacked around Saint-Tropez then on the dutch coast Wink

Naar boven
Ridgeman
Spammer
Spammer

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Ha ha Tristan,

ik vind jou echt grappig!!!

Vorige post van Nederlands naar Engels en I bet you didn't even noticed it yourself dacht ik zo... Razz or was it on expres?

Het grappige is ook, na een week met je doorgebracht te hebben, dat ik terwijl ik het lees je het bijna hoor zeggen Laughing

annajasmijn
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hey Tristan,
Tnx voor je advies en tips; maakt idd wel quite sense! Ook circumstances klinken heel anders dan de pacific ground swell hier in san diego, dus dat zal best even wennen en anders zijn.. Maar na het gezien hebben van de first dutch bb movie en wat foto's (oa op danny's site - chill!) heb ik er zeker zin in Smile - challenge! tnx again, en hopelijk tot ziens ergens in de zomer!

Naar boven
Step333
Newbie
Newbie

BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met qoute Ga naar de bovenkantScroll naar boven naar vorige berichtScroll naar beneden naar volgend berichtGa naar laatste bericht van deze pagina

Hoi lieve mensen ,

Lees al een tijdje dit forum en zal me ff voorstellen.
Wel zo netjes toch?
Heet Stephan en ben sinds 3 zomervakanties gek van het bodyboarden.
Noem het dan wel bodyboarden maar als ik naar al die filmpjes kijk lijken mijn verrichtingen daar niet echt op!Ga met vakantie altijd naar de zuid-westkust van Frankrijk en heb 3 jaar geleden daar maar de stoute flippers aangetrokken. Lig daar echt 2 weken in het witte schuim en heb de grootste lol.(voor de familie wat minder, denk ik,).Ben begonnen op zo een geel eversurfboard maar dat begon een beetje teveel door te buigen, zal ook wel met mijn gewicht te maken hebben ;-)Heb toen een iets duurder board gekocht.
Ik lees met veel interesse jullie verrichtingen hier in Nederland en krijg steeds meer zin om het hier ook te proberen!!!
de mzzl

steef

Mzzl
Steef

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    bodyboarder.nl Forum Index -> Algemeen Printable Version Alle tijden zijn GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10

Ga naar: