roeiboot Newbie

Status: Offline
|
Geplaatst: Wo Sep 01, 2010 9:54 pm Onderwerp: Science MS 7 42.5" of HB Team Spec 42.5? |
  |
|
Hallo,
ben van de 2e hands af beter een nieuwe kopen zodat je weet wat je koopt.
Er zijn er 2 die gezien mijn budget wel in aanmerking komen.
Iemand ervaring met deze boards?
Thanx!
1. Science MS 7 42.5"
Omschrijving:
HB Team Spec 42.5
Class: High preformance board shaped by Dan Sivess.
rails: 50/50
core: 2.2lb extruded PE
Deck: WC Heat laminated
slick: PE Dupont Surlyn
Tailshape: Cresent
Specials: nose bulbs, channels, single stringer
nose: 28,5cm
widepoint: 54 cm
tail: 45,5cm
2. HB Team Spec 42.5?[B]
De 7 is het meest gevraagde PE kern board.
Het heeft een crescent tail en een vlak deck.
De contour en nose bulb zorgen voor extra controle.
De PE kern werkt vooral super in koelere water condities.
Veel team rijders kiezen dit board voor de technisch tricks en het heeft een natuurlijk flex gevoel.
De vorm samen met halvemaan vorm van de tail werkt heel goed in holle steile golven, maar het carves hard en snel op de face of the wave.
De 7 is a team favourite.
Iedere maat board heeft zijn eigen vorm dit zorgt ervoor dan alle performance eigenschappen behouden blijven ongeacht de maat.
High tolerance PE core
* Tri Laminate deck and rails Skins
* Surlyn tri laminate bottom
* Crescent Tail
* Channels
RICHTLIJN
LENGTE BOARD 42"
gewicht rijder 65 - 90 kg
lengte rijder 1,75 - 1,95 m[B]
|
|
Naar boven |
|
 |
mocca Spammer

|
Geplaatst: Wo Sep 01, 2010 10:17 pm Onderwerp: |
    |
|
Ik zou persoonlijk voor de HB gaan. Goed board, en je krijgt bij Pascal goed advies erover.
De MS& is wat flexier, dus in de zomer kan hij te flex worden, de HB zal wat stijver blijven, maar niet te stijf voor in de winter.
(en de beschrijvng van de MS7 geeft al aan dat ze er niks van weten en alleen beetje proberen te verkopen en verder niks)
|
____________ You are now marked on my profile visitor map!
|
Naar boven |
|
 |
Dimitri Spammer

Geregistreerd op: Jun 09, 2006 Berichten: 334 Woonplaats: Caparica, Portugal
|
Geplaatst: Wo Sep 01, 2010 11:10 pm Onderwerp: |
    |
|
Hej!
Given the options, I would advise you to probeer each board, if you know anyone who has them.
I don't know what are you riding preferences, but I can say that, when I rode a MS7, it felt a bit too flexy for me. Being a board for colder waters, I couldn't take full advantage of such specifications.
As for the HB Team Spec, I never rode one, but if the Spec's core is really EPE, than I would definitely recommend it. I owned a MS EC6 which was built on EPE core and it just felt perfect for me: not too stiff nor too flexy.
In the end, it's a matter of personal preference...
Goede koop!
|
____________ Born to surf, forced to work...
|
Naar boven |
|
 |
Lau Lidder

|
Geplaatst: Do Sep 02, 2010 4:08 pm Onderwerp: |
    |
|
Heb zelf een HB team Spec 44" van Pascal van Surffood.
Heerlijk boardje. Kan het zeker aanraden.
Heb zelf geen ervaring met de MS boards, maar inderdaad al meer gehoord dat ze behoorlijk veel flex hebben. Ieder daarin zijn voorkeur
Succes ermee
Laters
|
|
Naar boven |
|
 |
Tristan Lidder

Geregistreerd op: Nov 21, 2007 Berichten: 276 Woonplaats: scheveningen
|
Geplaatst: Vr Sep 03, 2010 12:53 am Onderwerp: |
    |
|
he gozers,
heb die boards allebei, de ms7 in 41.5 PE en de HB teamspec in 42 PP.
gebruikte de ms7 vanwege de core en de size vooral voor wat groter golven. lekkere ronde contour wat de board een los gevoel geeft, heerlijk voor het unloaden van reverses, pocket surfen etc. Ik vond hem wel lekker flexi maar niet te, board is goede kwalititeti, en ik surf hem nog steeds af en toe.
HB teamspec, hangt nu aan de muur, waterlogged en done haha, maar is wel het board waar ik het meest op ben vooruitgegaan, en het langst heb gereden. model kwam van 2005 (? zoiets) dus weet niet of ze de shape hebben aangepast. Heeft een niet al te ronde contour maar ook niet te recht, trek mooie lijnen en voelt solide in de pocket. Omdat de wijdepunt niet te hoog zit, en board niet te nauw is landt het tricks ook goed.
Aangezien jou lengte en gewicht zou ik niet kleiner dan 42 gaan, (misschien 42.5 voor die kleinere dagen) en zeker geen PP in nederland, de beste tijd van het jaar is toch in de hersft en winter en trust me, ik heb die fout lang gemaakt van "lekker licht en stijf" PP maar tis echt RUK. want als je ook maar een klein beetje verkeerd je forward spin inzet of net verkeerd land hap je meteen rail, plus in de winter worden PP in NL zo stijf dat je bijn niet kan scoopen. Chek anders die nieuwe 3D cores, mix van PP en PE goed voor NL.
je hebt goede boards gekozen en zolang je ze niet kleiner dan 42 kiest en geen PP zal je er veel plezeier aan hebben
trouwens over boards, net nieuw board voor indo ontvangen, TURBO andre botha ( dacht neem effe produtcie model om het te compiaren met mijn custom shapes)
|
|
Naar boven |
|
 |
mocca Spammer

|
Geplaatst: Di Sep 07, 2010 8:53 pm Onderwerp: |
  |
|
én, heb je er al 1 van de 2 gekocht?
|
____________ You are now marked on my profile visitor map!
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je kan geen bestanden bijvoegen in dit forum Je kan geen bestanden downloaden in dit forum
|
Bluetab template design by FF8Jake of FFD :: Ported to PHP-Nuke by nukemods.com